Cărți de vizită – sunt principalul mod în care oamenii de afaceri își prezintă informațiile de contact altor oameni de afaceri, dar și potențialilor clienți.
Standardul lor îl reprezintă formatul dreptunghiular de carton (90x50mm) deși modelele variază uneori, însă standardul mereu primează.
Cea mai uzuală formă este cea vest europeană, ceva mai lata și nu așa de lungă, care are dimensiunile standard de 55 mm x 85 mm.
Alte dimensiuni sunt pentru cele americane (51x89mm) sau pentru cele japoneze (55x91mm).
Creativitatea designerilor pentru personalizarea acestora a fost mereu mare și s-a folosind o varietate de materiale, cum ar fi: lemn, plastic, metal și țesături.
Ce ar trebui să conțină o carte de vizită?
Partea frontală reprezintă în mod obișnuit informațiile de afaceri ale persoanei sau firmei, cum ar fi:
numele său, funcția, numele și adresa firmei, serviciul sau produsele furnizate și numărul de telefon, fax, site web și e-mail.
Partea din spate a cărților de vizită este de obicei goală. Dar de multe ori pe spatele acestora se printează logo-ul firmei.
Cărți de vizită – Istorie
Primele cărți de vizită au apărut în China în secolul al XV-lea. Apoi, cu mult timp după, erau folosite în Europa, mai precis în Franța, cu scopul prezentării în cazul vizitelor.
Asta însemna că atunci când mergeai la cineva în vizită, era necesar să prezinți cartea de vizită majordomului. Acesta urmând să o prezinte stăpânului care lua decizia dacă te primește sau nu.
Aceasta devine atât de populară încât, în secolele XVIII și XIX apar primele reguli de folosire a acesteia:
1. În cadrul unei vizite era necesar să oferi o carte de vizită fiecărei femei din casa respectivă, exceptând servitoarele.
Nu te puteai vedea cu gazda până nu îți examina informațiile de pe cartea de vizită dusă de către majordom.
2. Când se suna la ușă, majordomul trebuia să fie pregătit cu o carte de vizită pe care o oferea la schimb.
3. Femeile nu aveau voie să dețină cărți de vizită în buzunare, acestea trebuiau ținute în suporturi speciale.
4. Nu era permisă examinarea cărților de vizită aflate la cineva în casă, pe tăvița cu cărți de vizită.
Până în anii 1870, popularitatea cărții comerciale a făcut-o una dintre cele mai răspândite modalități de promovare.
Se promova totul, de la lapte, la pian, până și medicamentele pentru brevete.
Acestea au fost afișate în birouri, magazine generale, hoteluri, gări și restaurante.
Vânzătorii ajutând proprietarii magazinelor să organizeze reclame pentru magazin și afișaje de ferestre utilizând carduri comerciale, precum și carduri de prezentare mai mari formatate.
Avansurile cromatografiei la acea vreme au făcut posibile astfel de creații colorate, încât oamenii le-au folosit chiar și ca decorațiuni interioare
Ce culori bestiale!